SMART SHELF W DISPLAY MAGAZINE

Wpływowy niemiecki portal branżowy www.display.de opublikował ciekawy artykuł na temat naszej technologii Smart Shelf i korzyści z niej płynących zarówno dla sieci handlowych jak i dostawców i producentów dóbr szybkozbywalnych. Materiał oryginalny jest w języku niemieckim. Poniżej również publikujemy również wersję polską.

Półka ekspozycyjna to najważniejsze miejsce sklepie a jej rola oraz znaczenie rośnie wprost proporcjonalnie do rozwoju technologii wpierającej handel tradycyjny.

 ŚWIAT ZMIENIA SIĘ NA NASZYCH OCZACH. NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA, WCZORAJ UWAŻANE ZA MODNE GADŻETY, DZIŚ STAŁY SIĘ KONIECZNOŚCIĄ DLA BIZNESÓW, KTÓRE CHCĄ SIĘ ROZWIJAĆ I ODNOSIĆ SUKCESY W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI. 

Obecna sytuacja okazała się wyzwaniem dla tradycyjnego handlu. Jak efektywnie wykorzystać potencjał klientów w sklepie, jak zareagować na zmianę ich dotychczasowych zwyczajów i priorytetów, a także jak zapewnić im bezpieczeństwo, które nagle wysunęła się na pierwszy plan – to wszystko sprawiło, że dla nabywców, dostawców, punktów sprzedaży nastał gorący okres. W czasach, kiedy interakcja półki sklepowej z potencjalnym klientem ma zasadnicze znaczenie biznesowe, najlepiej sprawdza się system „inteligentnej półki” firmy Perfect Data, współpracującej z sieciami handlowymi oraz producentami dóbr konsumpcyjnych. System jest nieodzownym wyposażeniem sklepów przyszłości, bez którego wkrótce nie będziemy umieli wyobrazić sobie handlu tradycyjnego.

 CO POTRAFI „INTELIGENTNA PÓŁKA”?

To wygodne narzędzie godzi potrzeby producentów, dostawców oraz osób zarządzających sklepami z oczekiwaniami konsumentów. Zaawansowany technologicznie, chroniony patentami układ automatyki przemysłowej, wbudowany w interaktywny regał, rejestruje każdy ruch na półce, przesyłając w czasie rzeczywistym informacje pracownikom sklepu i dostawcom. Dzięki temu można sprawnie uzupełnić braki towarowe, ale także zbierać cenne dane, dowiadując się na przykład, które artykuły cieszą się największym zainteresowaniem, jaki rodzaj promocji jest najbardziej skuteczny a nawet jak ustawienie produktu wpływa na jego sprzedaż. Regały ekspozycyjne wyposażone w technologię „inteligentnej półki” wchodzą w naturalną interakcję z potencjalnym klientem zwiększając tym samym poziom zaangażowania kupujących.  System wyposażony w komplementarne technologie wpierające procesy zakupowe potrafi zauważyć, że potencjalny klient zbliża się do ekspozycji i z odpowiednim wyprzedzeniem wyświetlić na wbudowanym monitorze dedykowany dla tego konkretnego klienta najbardziej dopasowany dla niego content marketingowy. W tym momencie zaczyna się interakcja inteligentnego regału z kupującym a wielopoziomowy triggering jest odpowiedzialny za to, aby wzrastał odsetek osób dokonujących zakupów i aby wielkość jego koszyka była jak największa. Doświadczenie wskazuje, że interaktywne ekspozycje, potrafiące „rozmawiać” z klientem mają znaczący wpływ na wielkość i wartość sprzedaży. Dla wielu produktów z grupy FMCG wykorzystanie nowej technologii oznacza ponad 20% zwiększenie przychodów ze sprzedaży w stosunku do rozwiązań tradycyjnych, gdzie komunikacja oferty handlowej ma charakter pasywny i statyczny. Wiedza, która przedtem była przedmiotem specjalistycznych i kosztownych badań, staje się dostępna na wyciągnięcie ręki. Firmy na jej podstawie mogą błyskawicznie analizować i zmieniać swoje portfolio, optymalizować koszty i zwiększać zyski, na bieżąco dopasowując ofertę do potrzeb rynkowych. Co ważne, są w stanie podejmować trafniejsze i bardziej przemyślane decyzje bazując na konkretach, zamiast na zmiennych prognozach. Technologia sprawia, że obsługa półek przez personel ograniczona jest do minimum, co upraszcza ich użytkowanie i daje wymierne oszczędności. Pozwala też dostarczyć nabywcy spersonalizowaną ofertę a także pełniejszą wiedzę o produktach.

Link do oryginalnego artykułu :https://www.display.de/smart-werben-am-pos